BrandSpot voor woningcorporaties: HW Wonen en Vidomes

Woningcorporaties vervullen een belangrijke taak in de sociale woningbouw. Ze staan in contact met een grote doelgroep van woningzoekenden, huurders, huurdersverenigingen en kopers. De vele activiteiten van de woningcorporaties gaan gepaard met een groot aantal communicatie- en voorlichtingsmaterialen. Er is grote behoefte aan:

  • brochures
  • banners
  • social media posts
  • narrow casting op beeldschermen
  • instructiekaartjes
  • woningadvertenties

Het is een flinke klus voor de vaak kleine communicatieteams van de corporaties om de productie van al deze materialen in goede banen te leiden.

Een oplossing voor woningcorporaties: makkelijker, sneller en goedkoper materialen maken

Veel woningcorporaties zijn op zoek naar een oplossing die het maken van deze materialen makkelijker, sneller en goedkoper kan maken. Daarbij moet er ook rekening worden gehouden met consistentie van de huisstijl en moet de oplossing het liefst zo gebruiksvriendelijk mogelijk zijn. Om grip te krijgen op dit hele proces hebben wij BrandSpot voor Woningcorporaties ontwikkeld.

Vidomes in Delft en HW Wonen uit Oud-Beijerland, zijn onze eerste klanten binnen deze voor ons nieuwe bedrijfstak. Met behulp van deze twee klanten, hebben wij de behoeften van de woningbouwcorporatie-branche kunnen peilen.

BrandSpot voor Woningcorporaties: functies en voordelen

Met BrandSpot kunnen woningcorporaties zoals Vidomes en HW Wonen:

  • … zorgen dat de nieuwe materialen volgens de huisstijl worden gecreëerd in de Studio;
  • … nieuwe materialen opslaan in de Library, de Digital Asset Manager van BrandSpot;
  • … printklare materialen bestellen via de WebShop.

BrandSpot beschikt over zes van elkaar onafhankelijke applicaties, waarvan elk weer talloze mogelijkheden biedt. Samen met onze klanten zijn wij constant op zoek naar een optimale balans tussen het bieden van vele mogelijkheden en het zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken van de software.

Cindy van Venetiën van Vidomes over BrandSpot:

“Wij werken nu een paar maanden met Brandspot. Het systeem is erg geschikt voor het maken van standaard kaartjes, flyers en posters. Houd er wel rekening mee dat ontwerpen niet te uitgebreid zijn en te veel keuze-opties hebben. Daar hebben wij ons een beetje op verkeken, zoals met onze brochures. Maar door de prettige samenwerking en flexibele opstelling van Cordeo’s projectmanager Wouter, zijn we daar prima uitgekomen.“

Ook Meghan Feldmann van HW Wonen vertelt ons haar ervaring:

‘’De organisatie van HW Wonen is gericht op zelfsturing en zelforganisatie. Communicatie is daarvoor geborgd in verschillende activiteiten en functies waardoor meer medewerkers zelf aan de slag gaan met communicatie. Om onze medewerkers goed te kunnen faciliteren waren we op zoek naar een makkelijk programma waarin zij zelf middelen als folders en nieuwsbrieven kunnen maken binnen uniforme formats in onze huisstijl. De tool van Cordeo past hier goed bij. Medewerkers kunnen nu snel en eenvoudig zelf hun communicatie uitingen maken. Dit levert tijdswinst op voor de hele organisatie. De tool is vriendelijk in gebruik en de beeldenbank die hieraan gekoppeld is, maakt het voor ons compleet. De samenwerking met Wouter van Cordeo is goed, als wij ergens tegen aanlopen schakelt hij snel en worden zaken snel opgelost.’’

Andere voordelen die BrandSpot de woningbouw corporaties kan bieden, zijn:

  • Enorme efficiencyverbeteringen in het interne proces;
  • Koppelingen met bestaande applicaties voor een optimaal proces in de keten
  • Een leverancier met kennis en ervaring bij woningcorporaties en een zeer hoog service niveau.

Meer weten? Neem dan contact met ons op.

Terug naar nieuws