ContentStore: een antwoord op uw chaos

“Everybody’s a mad scientist, and life is their lab. We’re all trying to experiment to find a way to live, to solve problems, to fend off madness and chaos”  – David Cronenberg

U kent dat gevoel wel: wat is het heerlijk om de auto gewassen te hebben, de tuin op orde te hebben of zelfs uw desktop te hebben ontdaan van allerlei lege mapjes en loze documenten. Als we Cronenberg op zijn woorden mogen geloven, is het leven een laboratorium en aan ons de taak de chaos zoveel mogelijk onder de duim te houden. Iedereen heeft zo zijn eigen uitdaging: laat Cronenberg zijn chaos maar op film afdrukken, wij hebben zelf een andere horrorstory.

Een horrorscenario die u zeker bekend voorkomt: u moet dat ene document vinden waarin de informatie staat die u absoluut meteen nodig heeft. U begint door uw zorgvuldig aangelegde mappenstructuur op uw desktop te browsen, maar intussen slaan de twijfels toe. “Had ik dat document opgeslagen of slechts geopend in mijn mailbox? Staat het daar of had iemand het document met mij gedeeld? Was het dropbox, google drive of was het in de Facebook groep gepost? Getweet, gelinkt, LinkedIn?” Het duizelde al toen er nog een papieren puinhoop op uw bureau lag, het wordt er niet beter op met deze virtuele chaos! Anders gezegd: te veel systemen en media worden gebruikt om content op te slaan, en het bewerken van deze content en het up-to-date houden van deze content zorgt vaak voor veel extra handen en dubbel werk. Zonde van de tijd en van het geld, beide zijn op betere manieren in te zetten.

Onze oplossing voor uw chaos: de ContentStore! Een centrale opslagplaats voor uw content die u helpt deze te beheren en te gebruiken voor diverse media en kanalen. Een nieuwe stap richting multichannel-marketing met geweldige kansen.

Zo maakt deze module van BrandSpot het mogelijk om content op één centrale plek op te slaan, indien nodig in meerdere talen. Ook veel gebruikte tekstcomponenten (common components) in vele verschillende documenten kunnen eenmaal worden opgeslagen. Wanneer deze tekstcomponenten in een document worden opgeroepen wordt het meteen geplaatst in de juiste stijl en de juiste taal. Dit maakt het up-to-date houden geen uitdaging meer.

Twee voorbeelden. Gebruikershandleidingen van producten bevatten vaak secties die nodig zijn in alle handleidingen. Door deze tekstcomponenten centraal op te slaan, hoeft er bij een wijziging maar één tekstcomponent te worden gewijzigd (en eventuele vertalingen). Alle handleidingen zullen deze tekst overnemen bij het maken van een nieuwe versie, in alle talen en stijlen die beschikbaar zijn. Ook universiteiten en hogescholen hebben dezelfde informatie over hun opleidingen beschikbaar in veel documenten, zoals factsheets, bachelor brochures, uitnodigingen etc., maar ook op hun website. Door deze opleidingsinformatie centraal te beheren in de ContentStore hoeft maar één bron te worden onderhouden.

Wat gemeenschappelijke afbeeldingen en logo’s betreft, kunt u dezen rangschikken op onderwerp, zodat u het makkelijk terugvindt. Gebruikers kunnen deze afbeeldingen en logo’s selecteren vanuit de ContentStore en gemakkelijk plaatsen in de betreffende afbeeldingssjablonen van een document. U kunt uw afbeeldingen zelfs op taal rangschikken. Wanneer een gebruiker een afbeelding van de ContentStore selecteert, wordt automatisch de afbeelding toegepast die bij de taal van het betreffende document hoort. Deze feature is heel nuttig: wanneer er sprake is van logo’s met diverse tags kunt u deze logo’s voorbereiden en opslaan voor verschillende talen. Deze feature maakt het eveneens mogelijk om andere afbeeldingen op te slaan die taal- of regio-afhankelijk zijn in de ContentStore, zoals afbeeldingen van verkeersborden, treinen, taxi’s, belangrijke gebouwen, voedsel, etc. 

U wilt een contentstrategie die ook daadwerkelijk te volgen is? De ContentStore is dan een welkome aanvulling.

Terug naar nieuws