Op maat gemaakte studie informatie bij Hogeschool Utrecht

Sinds 1 september 2016 beschikt de Hogeschool Utrecht over een unieke en innovatieve manier om potentiële studenten voor te lichten. Bezoekers van de website van de Hogeschool kunnen zelf online gewenste informatie samenstellen met als resultaat een geheel op maat gemaakte online brochure met de gewenste informatie.

De Hogeschool Utrecht beschikt over meer dan 90 bacheloropleidingen. Sinds 2011 wordt BrandSpot gebruikt voor het genereren van deze brochures op basis van flexibele sjablonen. Nu heeft men een nieuwe stap gezet naar een nog efficiënter proces dat beter aansluit bij de behoefte van de doelgroep door gebruik te maken van de nieuwe module ContentStore.

In de ContentStore worden tekstcomponenten en beelden centraal opgeslagen. De Contentstructuur bepaalt de opbouw van de content: welke teksten en welke beelden worden er gebruikt. De Contentobjecten bevatten de inhoud in verschillende talen en verschillende versies. Een eenvoudig aanvraagformulier op de website over gewenste opleiding, eventuele aanvullende informatie zoals honourstrajecten, buitenlandse vooropleiding of begeleiding bij topsport en onderwerpen uit het studentenleven (studentenstad Utrecht, op kamers etc.) resulteert in een compleet dynamisch samengestelde brochure, gepersonaliseerd en op maat.

De voordelen voor de Hogeschool Utrecht liggen niet alleen op een efficiënter proces voor het beheer van content en lagere kosten, maar vooral in het leveren van betere studie informatie en mogelijkheden voor vervolginformatie aan (potentiële) studenten. De gegevens en aanvraagdata worden namelijk in het CRM van de Hogeschool Utrecht opgeslagen.

Via de ContentStore is er één bron met content die uitgeserveerd kan worden naar meerdere media. De volgende stap is de integratie met de CMS van de Hogeschool Utrecht zodat feitelijke opleidingsinformatie niet op twee plaatsen hoeven te worden bijgehouden.

Rhea Hermans, Team Huisstijl & Traffic:

“De tijdsinvestering die nodig was op dit innovatieve project op te zetten begint nu zijn vruchten af te werpen. We kijken er naar uit om deze techniek verder te implementeren binnen onze organisatie.”

Terug naar nieuws