Maak uw merkmaterialen wereldwijd beschikbaar.
Waar wilt u beginnen?
De WebShop is de geïntegreerde e-procurement service binnen BrandSpot. Een e-procurement service is een bestelfunctie die de mogelijkheid geeft MarCom materialen en merchandise online te bestellen. De WebShop maakt printing on demand beschikbaar voor uw organisatie. Dit voorkomt grote aantallen verouderde folders en flyers. Bestel alleen dat wat je nodig hebt. De WebShop is naadloos gekoppeld met Studio om in BrandSpot gecreëerde materialen direct te kunnen bestellen bij uw eigen leveranciers.
De WebShop is voor elke organisatie die geregeld communicatiematerialen willen laten printen, (her)drukken, maar kan ook ingezet worden voor andere fysieke producten en merchandising artikelen. Van brochures, visitekaartjes, posters tot vlaggen en petjes: al uw merk materialen zijn leverbaar via de WebShop.
BrandSpot biedt u een centraal overzicht over de materialen die besteld kunnen worden, de prijzen en het algemene budget voor bestellingen. Niet langer hoeven diverse locaties van een organisatie afzonderlijk op zoek te gaan naar een plaatselijke drukker. Alles gaat via hetzelfde systeem. Resultaat: consistente doorvoering van de huisstijl op alle materialen en grip op kwaliteit en budget.
Het bestelproces is geautomatiseerd in praktische stappen voor zowel het plaatsen van een order als het goedkeuren door de budgethouder. Nadat het betreffende communicatiemateriaal ontworpen is in de Studio, kan de bestelling in een paar simpele stappen worden geplaatst. Een overzicht over welke bestellingen er gemaakt worden is mogelijk dankzij een speciale goedkeuringsworkflow. Nadat de materialen worden goedgekeurd, worden dezen geprint en geleverd. Dit kan zelfs “overnight” al gedaan worden zodat ze de volgende dag op de mat liggen. We lichten de verschillende stappen toe:
Met de WebShop kunt u in meerdere valuta’s bij meerdere leveranciers over de hele wereld orders plaatsen. Per product is aangegeven welke leveranciers er beschikbaar zijn en tegen welke (staffel)prijzen zodat de gebruiker de best passende leverancier kan kiezen voor zijn/haar bestelling. U kunt gebruik maken van het print netwerk van Cordeo maar ook uw eigen leveranciers aansluiten. Tevens kunt u uw eigen repro afdelingen aansluiten.
Houd grip over alle bestellingen dankzij de goedkeuringsworkflow. Een gebruiker kan aangeven dat de door hem/haar gemaakte publicatie gereed is om af te drukken en kan de order plaatsen. Voordat de leverancier de order binnenkrijgt, wordt er een e-mail notificatie gestuurd naar de budgethouder die geautoriseerd is om de bestelling goed te keuren. Na goedkeuring wordt de order pas doorgestuurd.
Dankzij een wereldwijd print netwerk is het bestelde materiaal overal snel bij de hand. Door de samenwerkingen met onder andere RPI Europe en Printing Partners, is een snelle levering en optimale kwaliteit verzekerd. Uiteraard is het ook mogelijk uw eigen leveranciers of repro afdeling te koppelen die de distributie volgens afspraak verzorgen. Elk organisatie onderdeel is daarmee gegarandeerd van de juiste kwaliteit, tegen de juiste prijs en levertijden.
Bent u benieuwd?
Vraag onze vrijblijvende demo aan!
De WebShop geeft niet alleen praktische verbeteringen van het op volgen van het creatieproces, maar ook meer controle hierover. De applicatie geeft inzicht over budgetten, en levertijden en contracten van de verschillende leveranciers. Met behulp van de rapportage module is direct duidelijk wat er door wie besteld, bij welke leverancier en tegen welke prijs.
Geautomatiseerde processen voorzien van e-mailnotificatie en toewijzing aan kostenplaatsen maken een soepel verloop van alle handelingen mogelijk. Uw leveranciers, dichtbij of verspreid over de hele wereld, maken deel uit van het bestelproces. Voor de gebruikers is het bestellen even simpel als iets bestellen bij een reguliere online webshop.
De WebShop maakt het mogelijk variabele data te integreren in communicatiematerialen. Een gebruiker kan op deze manier bijvoorbeeld in één keer grote aantallen persoonlijke badges maken en direct bestellen in de Webshop zodat ze de volgende dag beschikbaar zijn. Het is ook mogelijk om persoonlijke brochures te maken en direct te laten versturen naar de persoon.
De WebShop geeft u de volledige controle over uw te produceren en te bestellen MarCom materialen en bijbehorende budgetten. Een centrale inkoopsite als de Webshop maakt dat bevoegden in uw organisatie op de hoogte zijn van bestaande contracten, facturen, levertijd, financiële status en alles wat bij het inkoopproces komt kijken.
Staak uw zoektocht naar een leverancier: bestel uw materialen en de WebShop selecteert automatisch een leverancier bij u in de buurt. Kiezen voor uw vertrouwde leverancier? Dat kan ook.
Print uw bestellingen lokaal waar dan ook ter wereld dankzij ons wereldwijde printnetwerk.
Bestellingen kunnen altijd worden geplaatst. De WebShop stuurt direct e-mail notificaties naar de geautoriseerde gebruiker voor goedkeuring en stelt de leverancier op de hoogte wanneer er geleverd mag gaan worden.
De WebShop is slechts één van de applicaties binnen BrandSpot en werkt nauw samen met de andere applicaties. Dankzij de integratie met bijvoorbeeld de Studio, de creatie applicatie, kunt u er zeker van zijn dat de leverancier het design zonder problemen kan verwerken en leveren omdat er gewerkt wordt op basis van sjablonen.
Inspireren met BrandBook Definiëren met de Designmanager Creëren met Studio Activeren met MarketPlace Beheren met Library