Pooling Partners kiest voor BrandSpot

Wie? Pooling Partners. Een Nederlands familiebedrijf (met zo’n 800 medewerkers!) dat zich richt op geïntegreerde, full-service poolingdiensten en productie van houten pallets en kisten.
Interessant? Jazeker! Product & dienst zijn misschien niet hip en sexy, maar door een focus op hoge kwaliteit en duurzaamheid is het resultaat geweldig: marktleider in Europa.
Herkenbaar? Ook dat. Net als u werkt ook dit bedrijf voortdurend aan het verbeteren en optimaliseren van processen. Want in de logistieke, circulaire economie van pallets draait alles om efficiëntie.

Alles draait om efficiëntie

En dat is precies waarom Pooling Partners kiest voor de inzet van BrandSpot. Met BrandSpot heeft Pooling Partners gekozen voor de beste Brand Management Software om het operationele marketingproces ook te vereenvoudigen, te versnellen en duurzamer te maken. Eén van de resultaten? Efficiëntie.

Mirjam Soeterbroek, Group Marketing & Comms Manager a.i. : ‘Niet voor niets staat efficiëntie bij ons centraal. Voor onze klanten, die met onze slimme logisitieke oplossingen de kosten verlagen, maar ook zeker voor ons zelf. Wij zijn een bedrijf met ambities. Om onze ambities waar te maken hebben wij een aantal uitdagingen op het gebied van marketing- en communicatie op een rij gezet. Op zoek naar een oplossing met als resultaat een efficiënt operationeel proces.’

De noodzaak voor een Brand Portal om de ambities van Pooling Partners waar te maken was al snel duidelijk. Mirjam:‘Eén van de grootste uitdagingen waarvoor wij stonden was het alignment van de marketinguitingen van al onze binnen- en buitenlandse vestigingen. Plus de kosten natuurlijk, van al die verschillende en elkaar soms niet versterkende activiteiten. Waar te beginnen?’

Na een zorgvuldige analyse, waarbij alle wensen, behoeften en eisen in beeld zijn gebracht, bleek BrandSpot, de software oplossing van Cordeo, de beste brand portal voor Pooling Partners te zijn: bewezen software, én zeer gebruiksvriendelijk.

‘Niet alleen zijn we met BrandSpot verzekerd van consistente en herkenbare marketing- en communicatie-uitingen, ook besparen we veel marketingkosten. Want nu faciliteren wij onze medewerkers in verschillende landen om de uitingen zelf te creëren, te beheren en te bestellen. Alles binnen de corporate huisstijl. En onze anderstalige collega’s, die geen marketing professionals zijn, vinden het nog makkelijk en leuk ook.’

Pooling Partners is overtuigd van BrandSpot. Niet alleen voor nu, maar ook voor in de toekomst. ‘Wij zijn tevreden. De implementatie is naar verwachting en met een heel prettige samenwerking gefaseerd verlopen. Eerst hebben we alle foto’s uit het hele bedrijf in BrandSpot samengebracht. Nu wordt ons assortiment van sjablonen voor communicatiemiddelen gestaag uitgebreid, waarmee de collega’s hun marketinguitingen kunnen creëren. Bovendien hebben we alle marketing-documenten zoals instructies, huisstijl en adressen nu altijd up-to-date bij elkaar.’

‘Met BrandSpot brengen we efficiëntie door consistentie, kostenbesparingen én gemak in onze operationele marketingprocessen’, zegt Mirjam Soeterbroek

Terug naar nieuws