BrandSpot helpt bij introductie nieuwe huisstijl

CASE: HET RODE KRUIS

Het Nederlandse Rode Kruis maakt deel uit van het grootste humanitaire netwerk ter wereld: de internationale Rode Kruis beweging. De beweging werkt in Nederland met maar liefst 35.000 vrijwilligers. Zij werken in hun eigen woonplaats of regio voor 270 plaatselijke afdelingen in Nederland en voor de zes afdelingen in het Caribisch gebied. Via de afdelingen biedt het Rode Kruis in het hele land hulp aan. De Rode Kruis vrijwilligers worden ondersteund door een beroepsorganisatie.

De uitdaging

  • De nieuwe huisstijl van het Rode Kruis, ontworpen door Teldesign, moet op veel marketing- en communicatie-uitingen worden doorgevoerd, zoals briefpapier, visitekaartjes, advertenties, brochures en posters
  • Stel de 270 plaatselijke afdelingen in Nederland in staat om snel en eenvoudig deze nieuwe uitingen te voorzien van hun unieke afdelingsinformatie, waarbij de correcte toepassing van de nieuwe huisstijl gegarandeerd moet zijn
  • Zorg voor zo laag mogelijke ‘total cost of ownership’ om zoveel mogelijk tijd, geld en energie te kunnen besteden aan de belangrijke kernactiviteit van het Rode Kruis.

Manon Adema
+31 38 466 9420

De oplossing

Binnen een intensieve samenwerking tussen het Rode Kruis, drukkerij De Groot en Cordeo hebben wij een platform ontwikkeld en geïmplementeerd waar alle 270 afdelingen hun marketing- en communicatie-uitingen eenvoudig kunnen creëren en bestellen. Gebruiksvriendelijk wizards helpen de bezoekers van het portal om niet alleen briefpapier en visitekaartjes te bestellen. Zij kunnen  onder andere ook posters en brochures opmaken, waarbij zij teksten en afbeeldingen op hun  specifieke situatie kunnen aanpassen. Ook kant en klare marketing- en communicatie-uitingen zijn via De Groot, printpartner van het Rode Kruis, of bij de drukker om de hoek te laten produceren en leveren.

Voordelen

  • Faciliteren van decentrale afdelingen: zonder ervaring en enige grafische kennis zijn zij in staat zijn om snel en gemakkelijk items te kunnen creëren, aan te  kunnen passen en te kunnen bestellen
  • Borging van nieuwe huisstijl
  • Eenvoudig en helder bestelproces met inzicht in de gecreëerde en bestelde uitingen.
  • Actueel inzicht in het gebruik van het platform en de wijze waarop de organisatie zich  nationaal presenteert
  • Men doet meer met het beschikbare budget, waarbij het hele proces aanzienlijk minder tijd  vraagt van de vrijwilligers.


    Wilt u een andere casus lezen? Klik hier

“We zijn heel enthousiast over de gebruiksvriendelijkheid van BrandSpot,
waardoor onze vele vrijwilligers zelf hun lokale communicatie-uitingen kunnen maken.”

 
Marianne van der Poel, Traffic Manager
Nederlandse Rode Kruis

 

rose2

Meer informatie?

Download hier onze brochure.

Download nu

brochure brandspot afbeelding

Copyright 2018 Cordeo – Sitemap – Privacy & Cookies

Deze website gebruikt cookies. Door OK te kiezen of gebruik te maken van deze website geeft u hiervoor toestemming. Kies ‘Instellingen wijzigen’ voor meer informatie.
Annuleren