SGP en haar strategie om succesvol de huisstijl te vernieuwen

De SGP heeft zich in de loop der jaren goed herkenbaar weten neer te zetten: wie “SGP” hoort, heeft vaak direct de kleuren oranje en blauw voor ogen.

Maar wat als je als partij toch je huisstijl wil innoveren zonder die herkenbaarheid te verliezen? Dat is al een taak op zich, maar de SGP is er in geslaagd om innovatie en herkenbaarheid te combineren. Op 15 januari 2016 heeft de SGP haar nieuwe huisstijl gepresenteerd. Politiek leider Kees van der Staaij is blij met het ontwerp: “De nieuwe huisstijl heeft een vriendelijke, eigentijdse frisheid, die past bij onze partij. Uiteraard blijven we de vertrouwde kleuren oranje en blauw gebruiken.”

De volgende stap was het implementeren van de nieuwe stijl, wat een erg lastig proces kan zijn. Voor een politieke partij betekent dit onder andere dat alle posters moeten worden vervangen, evenals banners, flyers, ansichtkaarten, uitnodigingskaarten, inschrijfformulieren, stationery items en meer. Daarbij moet dit ook nog op nationale schaal gebeuren.

Dit is waar Cordeo bijspringt. BrandSpot is de brand management software die de SGP, net zoals bij de vorige huisstijl, weer heeft mogen ondersteunen in dit proces. De brand portal is met de nieuwe SGP huisstijl ingericht en geïmplementeerd. Dit alles binnen een constructieve samenwerking met het team van de SGP, de print partner van de SGP Drukkerij De Groot en met het communicatie- en reclamebureau V1 Communicatie.

Het SGP brand portal stelt geautoriseerde centrale- en decentrale gebruikers van de SGP huisstijl in staat om snel en eenvoudig consistent vormgegeven communicatie- en campagne materialen te creëren, te bestellen en on- en offline in te zetten. Dynamische flexibele templates vormen hiervoor de basis binnen de creatie applicatie Studio. Uiteraard zijn ook de geavanceerde beeldbank applicatie Library en de bestelapplicatie WebShop onderdeel van de portal. Door de gebruiksvriendelijkheid van de brand management software kunnen gebruikers direct aan het werk binnen de portal zonder training vooraf.

De SGP is er dus niet alleen in geslaagd om hun huisstijl herkenbaar en eigentijds te maken: ook een consistente toepassing van de nieuwe SGP huisstijl is in alle gevallen gegarandeerd.

Terug naar nieuws