Staatsloterij start promotieacties via Cordeo platform

Staatsloten worden verkocht via een groot aantal verkooppunten. Speciaal voor deze verkooppunten biedt de Staatloterij promotieacties aan via het publicatieplatform van Cordeo. De regioaccountmanagers bepalen samen met de verkooppunten het actiepakket, voeren campagnegegevens in – zoals actieperiode en adresinformatie – en selecteren een prijs. Het één keer invoeren van tekst en beeld resulteert in uitingen in meerdere formaten die horen bij de actie. Marketing materialen zoals de bijbehorende posters, betaalinlegmatten, flyers en spaarkaarten worden, na akkoord, binnen 4 werkdagen bij het verkooppunt afgeleverd.

De Staatsloterij heeft via de online creatiesoftware van Cordeo de mogelijkheid om actiepakketten en de te winnen prijs per verkooppunt af te stemmen. Bij de actiepakketten horen ook loyaliteitsacties met flyers of spaarkaarten voor trouwe lotenkopers. Elk verkooppunt bepaalt zo de eigen acties en bijbehorende materialen.

Sinds 2007 adviseert Cordeo de Nederlandse Staatsloterij hoe zij efficiënter met marketing materialen om kunnen gaan door gebruik van het publicatieplatform. Trekkingslijsten en Point-of-Sales materialen worden sindsdien online aangemaakt en foutloos gegenereerd. Dit heeft niet alleen gezorgd voor een sneller proces, maar ook veel kosten bespaard. Nu breidt de Staatsloterij haar diensten verder uit, door ook verkooppunten toegang te geven tot het gemak van online creatie met de XLdoc software van Cordeo. Zorgen over het logistiek proces met de printleverancier behoren daarbij tot het verleden, dit proces verloopt nu volledig geïntegreerd.

Terug naar nieuws